header image
    Twitter yüklenirken lütfen bekleyiniz Osman Sınav Fan Twitter
Son Güncel Duyuruları Osman Sınav Twitter'dan Takip Edebilirsiniz!
7000'i aşkın Osman Sınav Fan Hayranları arasına katılmak için Tıklayınız!
Osman Sınav Fan Hayranları Facebook Sayfası için Tıklayınız!

duygu_sen_resim_ 2.jpg “Hayat Bilgisi” dizisinin masum öğrencisi Duygu Şen, sinemada cüretkar bir kadın olarak izleyici karşısına çıktı.

Bir zamanlar “Hayat Bilgisi” dizisinin masum öğrencisiydi Duygu Şen… “Pars: Kiraz Operasyonu” filminde ise karşımıza cüretkár bir kadın olarak çıktı. Şen, çok konuşulan tecavüz sahnesiyle ilgili, “Hiç tedirgin olmadım. Çünkü biraz endişelenirsen, bu duygu seyirciye geçer. Bu yüzden doğal davrandım” diyor.
Başrol oynamadığınız halde en çok sizden söz ediliyor. Bunun nedenini düşündünüz mü hiç?
- Sadece tecavüz sahnesiyle bu kadar parladığımı düşünmüyorum. Hastane sahnesinin daha önemli ve oyunculuğumu gösteren bir sahne olduğu konusunda iddialıyım. “Tecavüz sahnesi” diye geçen sahneyi de izlerken şunu fark ettim: Çok rahatmışım ve eğlenmişim! Hiçbir endişem ve tereddütüm yoktu. Çünkü bu tür sahnelerde biraz endişelenirsen, anında seyirciye geçer. “Bittin” demektir, o sahneyi hiç çekme daha iyi! Her şeyi kafamdan attım ve doğal oynamaya çalıştım.
Bu sahneyle bu kadar çok öne çıkmanız diğer oyunculara haksızlık mıdır sizce?
- Öyle düşünecek bir kadromuz yok. O kadar itinayla seçilmiş bir kadro var ki… Ben fedakarlık yaptım biraz da kaymağını yiyeyim!
Nasıl oyuncu oldunuz?
- Beni oyunculuğa yönlendiren ailem oldu. Onlar ne kadar kabul etmese de bu böyle! İlkokulda Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği söylüyordum. Tiyatro, dans aklınıza ne gelirse ilgileniyordum. Lise yıllarımda Yıldız Teknik Üniversitesi’nin tiyatro kulübüne girdim. Ardından Müjdat Gezen’in iki yıllık konservatuarını bitirdim.
duygu_sen_resim_ 3.jpg “Beril” karakterinin cazibesi neydi?
- Bana birçok film teklifi geldi ama emin olup, kabul edemedim. Bir adım attıktan sonra geri dönüşün olmuyor çünkü. “Hayat Bilgisi”nde rol aldım ilk olarak. Perran Kutman gibi bir isim olduğu için… Ondan sonra gelen tekliflerde şuna dikkat ettim: Hangi rol benim oyunculuğuma ışık katar! Oldukça bekledim. TV filmlerinde ve reklamlarda rol aldım. Ama Beril karakteri her sahnede başka biri! İlk başta çok masum, sonra alemlere meraklı, eğlenceli bir kız… O cüretkar sahnede ise çok isterik!
“İsterik bir kız” diyorsunuz ama o sahneden tecavüz sahnesi diye söz ediliyor…
- Tamamıyla tecavüz değil. Böyle denmesinin nedeni; olayın uyuşturucu hap sonucu gerçekleşmesi… Kız başına bunların geleceğini bilmiyor. Aslında bu sahneye bir isim konmasına gerek yok. Beni geliştireceğine inandığım bir filmdi. Osman Sınav ismi, projenin güzelliği… “Dönüm noktam” diyebilirim.

MASUMİYETİMİ KAYBETMEDİM
duygu_sen_resim_1.jpg Çok cüretkar sahneleriniz var. Senaryoyu okuduğunuzda tereddütleriniz oldu mu?
- Osman Sınav’la tanıştık. Ben hastane sahnesini diyaloglu oynadım. Orada beğenildim. Oyuncuların kuralları olmaması gerektiğine inanıyorum. Mesela filmde benim için en önemli sahne hastane sahnesiydi. Beril’in nasıl bir kız olduğu orada çıkıyor ortaya.
Seyircinin gözündeki masumiyetinizi kaybetmiş olmak sizin için ne kadar önemli?
- Masumiyetimi kaybettiğime inanmıyorum.
Dizi filmde öldürülen bir karakterin cenaze namazını kılan bir milletiz. Dolayısıyla artık masum bir lise öğrencisini canlandırma ihtimaliniz çok az…
- Bu çok yanlış bir şey aslında ama bunu engelleyemeyiz. Özel hayatımda gözden düşmek istemem. Ama oyunculukla ilgili bu tür endişelerim yok. Bir oyuncu sadece kendinden sorumludur. Kimseye ders vermek gibi bir görevim yok! Bence bu filmi izlerken seyircinin “Bu kız masum bir kız. Bunu rol gereği yaptı” diye düşünmesi gerekir.
Seyircinin düşüncesi sizi ne derece etkiler?
- İzleyici yoksa sanat olmaz. Gözlerinde kirlenmiş olmak tabii ki beni üzer. Ama bana o gözle bakılacağını düşünmüyorum.
Bir oyuncunun hem seyirciyi memnun etmesi, hem de hiçbir kuralının olmaması zor mudur?
- Siz ne kadar kurallarınızı aşarsanız, kendinizi o kadar geliştirirsiniz. Sonunda yol seyirciyi mutlu etmeye çıkıyor. Önemli olan kalbin ve ruhun çıplaklığı bence… Eğer bir oyuncu, ruhunu ve yüreğini yönetmene ve seyirciye açmamışsa başarılı olamaz. Eğer siz onu açıyorsanız, bence bu daha büyük bir çıplaklık! Bedenimi açarım, iki dakika sonra kimse hatırlamaz.
Aileniz hariç! Onların tepkisi ne oldu?
- Babama iki seçenek sundum. Diğerini söyleyemem ama… “Kamera önünde çıplaklığı mı tercih edersin yoksa diğer seçeneği mi?” diye sordum. Tabii ki kabul etti. Geri kafalı bir ailem yok.
Türkiye’de başarılı bir oyuncu olmanın kuralı nedir?
- Seyirci özel hayatla, iş hayatını karıştırmamalı. Fakat maalesef biraz dikkat etmek zorundayız.
Her teklifi kabul etmiyor
Aldığı her film teklifini kabul etmediğini söyleyen Duygu Şen, “Şu saatten sonra çok daha dikkatli olmam gerekiyor. Geçenlerde bir sinema filmi için teklif geldi. Sevişme sahnesi vardı. ’Bu sahneyi sonuna kadar oynayabilecek bir oyuncuyum, oynarım da… Ama insanlar benim bu tür şeylerle prim yaptığımı düşünürler’ diyerek kabul etmedim. Zaten sürekli öğrenci rolü oynamak istemediğim gibi, sürekli sevişme sahnesinde de oynamak istemiyorum” diyor.
Kadınlara karşı biraz tepkiliyim

duygu_sen_resim_ 4.jpg Kimleri örnek alıyorsunuz?
- Erkek oyuncuları daha çok örnek alıyorum kendime… Ama “İyi kadın oyuncu yok” demek istemiyorum. Mesela ben BKM’de Demet Akbağ’ın öğrencisiydim bir yıl boyunca. Bence Demet Akbağ hem komedide, hem de dramda çok iyi bir oyuncu. Ama eminim ki; o da erkek oyuncuları örnek almıştır kendine. Bir tekst aldığımda hep erkek rollerini okumaya başlıyorum. Kadın rollerini sevmiyorum. Kadınlara karşı da biraz tepkiliyim, belki o yüzden.
Neden?
- Kadın zihniyetine tepkiliyim. Kadın gibi yaşayan kadınlardan hoşlanmıyorum.
Ama olabilecek en kadınsı rolü oynadınız…
- Erkeksi ve kaba rolleri seviyorum. Normal hayatımda da öyle kibar ve ince bir kız değilimdir. Erkek arkadaşlarım çoktur. Umarım magazinciler benimle uğraşmaz. Çünkü uğraşırlarsa çok fena olacak! Hangi biriyle çekecekler beni! Çok az kız arkadaşım var.
Rahatsız olduğunuz kadın zihniyeti nasıl bir şey?
- Kadınlara öğretilmiş şeyler var. Erkek farklı bir yerde, kadın farklı bir yerde… Ben o öğretilmiş şeyleri yapmamaya çalışıyorum. Kadın her zaman kendini kontrol etmek zorunda ve ben bu tür kontrollerden nefret ediyorum! Ailemi de bu konuda çok eleştirdim. Ablam bankacı ve 13 yaşından beri birlikte olduğu ve hayatında tanıdığı tek erkekle evlendi. Ondan sonra arkadan benim gelmem, ailede bir şok etkisi yarattı. Neyse ki; zamanla alıştılar bana!

Röportaj: Pınar YILMAZERLER Fotoğraflar:Sinan ÖZBALKAN

Etiketler: , , , , , , ,

Bu Yazıyı Okuyanlar Bunlarıda Okudular

      52 Yorum var “Duygu Şen “Tecavüz sahnesinde zorlanmadım””

      • CAN SOYASLAN 28 Ağustos 2007

        İyiki bir tecavüz sahnesinde oynadı.İnsanlara gerçekten tecavüz edildiğinde duyarsız kalanlar bir film sahnesin üzerinde 1 ay konuşuyorlar.Yazık.

      • Errin Damla Brugger 14 Eylül 2007

        Cok dogrusun Can,sana katiliyorum…Bunlar boyle,bizim ulke satilmislarin ulkesi..Pesss.

      • cihat07 3 Kasım 2007

        kendisi benim kuzenim kendisinin başarılarını dilerim ama uzun bir süredir görüşemiyoruz.

      • ahmet dubel 16 Kasım 2007

        Bence bu filmi izlerken seyircinin “Bu kız masum bir kız. Bunu rol gereği yaptı” diye düşünmesi gerekir.

        burada bende şunu düşündüm peki rol geregi masum kızı oynuyorsa.

      • Yunus Dogan 27 Kasım 2007

        Bir kere Osman Sınav Türkiye’de tek ve ben hayranıyım;ama Pars filminde o tecavüz sahnesini göstermesi yanlış.Osman Sınav’dan böyle bişey beklemezdim.O sahneyi farklı bir şekilde anlatabilirdi ve izleyici orda bir tecavüz olduğunu anlayabilirdi.O kadar izleyicinin gözleri önüne o sahne konulması yanlış bence.Tamam orda uyuşturucudan dolayı kız ne yapıldığının farkında değil gibi ama herşeyinde farkında gibi görünüyor.Filmi izleyen gençler o sahneyi görünce uyuşturucu sayesinde birçok masumu kötü emellerine alet etmeyi öğrendi.Sinemadan çıkan birçok gencin”bunu deneyelim”dediğini ve hatta “nasıl aklımıza gelmedi ya”dediklerini çok duydum.O sahne birçok kötü niyetli insana taktik verdi.Kısaca Osman Sınav’dan böyle bir sahneyi beklemezdim.Oyuncunun sahnede zorlanmaması bence bu camiayı tanıdığının ispatıdır.Ya da bana öyle geldi…

      • cenk 26 Aralık 2007

        filmden (Pars)aklımda kalan iki isim var..
        Turgut Tunçalp(Genç Hashası)infaz sahnesinde.
        Duygu Şen (Beril)Hastahane sahnesi (Keşke diyalog da olsaydı)
        Tebrik eder başarılarınızı izlemek isterim…

      • DRACULL 27 Aralık 2007

        osman sınav tek değil,onun da bir eğiticisi var ve ben kendisini tanıyorum. o sahneyi koyması doğru ya da yanlış; adam kendi göstermek istediği şeyleri göstermeye çalışmışikendi filmini konuşturmuş. bence ii bir yapım,sıkı film olmuş. ben beğendim. fakat tecavüz sahnesi pek tecavüz ediliyormuş gibi durmuyor. çünkü,herkes hapı kullanmış,kızın evi yaşanan bir ilişki ve kız olabildiğince rahat. yani pek tecavüz sayılmaz . zaten hepsinin kafası güzel hepsi yapacağını fazlasıyla yapmışş..
        ve hepsinin performansıda takdir edilmeli…

      • Osman 31 Aralık 2007

        Evvela, sahneyi “Tecavüz sahnesi” diye anlatmak bence yanlış… Kızın zorlanması, ya da rahatsız olması diye bişey yok… Hatta, sahne boyunca güldüğü görünüyor. Anladım, uyuşturucudan kız ne yaptığının farkında olmayabilirdi! Ama, bence bunu iyi gösteremediler!

        Bence, o kadar grafik bir sahne gereksiz, ve ucuzlatıcı… Aynı zamanda, Amerikan filimlerini kopya etmenin ne anlamı var… Artistlik bu mu? Tecavüzü, göstermeden anlatabilirdiler!

        Film çok iyi, kaliteli ve oyuncularlı çok beğendim, ama bu sahnenin böyle gösterilmesi gereksiz!

        Oz

      • serra yılmaz 13 Ocak 2008

        DUYGU ŞEN afferin kızım bu sahnede zorlanmadım derken senin artık bu olayı aştığın okakar netki vallahi bir kadın olarak ben yerin dibine girdim anan baban yokmu kızım senin nasıl izlediler bu sahneyi
        ileri de yuva kurmayı düşünürsen eğer çocuk yapmayı iki kere düşün çünkü o senin ve ailen kadar geniş olmayabilir ve arkadaşlarıyla bir gün bu sahneleri izlerse senin baban kadar rahat olmayabilir hiç bir çocuğun böyle bir annenin çocuğu olmak gibi ömür boyu taşıyacağı lekesi olamaz
        yazık çok yazık sana ailene ve Osman Sınava…..

      • ahmet dist 18 Şubat 2008

        duygu şen öncelikle helal olsun…böyle bir rolden sonra çıkıp dışarda rahat rahat dolaşabiliyorsan gerçekten helal olsun..eyer türkiyede suç oranları artıyorsa bunun sebebleri sizin gibi ar damarı çatlamış insanlar yüzünden..sana özellikle ailene yazıklar olsun he bide geri kafalı dediğin bu sahnelere izin vermeyen aileler namusu ve şerefi için yaşıyorlar senin gibi şe..sizce yaşamıyorlar….

      • yeliz 29 Şubat 2008

        Güzel bir filmdi.Hastane sahnesi,asansör özelliklede abinin kardeşini kaçırması beni inanılmaz etkiledi.Belkide iki oğlum olduğu için ve anneliğimden.Gözyaşlarımı tutamadım.ABinin kardeşine sarılması arabaların ortasında başını eğmesi inanılmaz duygulandım.Tecavüz değilde alem sahnesi abartılıydı.Böyle bi sahne beklemiyordum.Görünce gözlerim yerinden fırladı.Bir çok kişi gibi bende bu rolü canlandıran kızcağıza acıdım.Şu anda çok genç ve kimbilir sanatı nasıl anlattılar ona.Devrem ve toprağım da samimiyet ifadesi olarak kullanılır ama filmdeki diyologlarda o kadar çok kullanılmış ki samimiyetsiz durmuş daha az kullanılabilirdi.

      • sibel çakır 31 Mart 2008

        ben duygu şene yakıştıramadım kendisi halkın kendisini hala aynı gördüğünü söylüyor ama bence çoktan eksi notu aldı….kendisine yakışmayacak bir sahneydi..berbat kendiside sahnede…

      • sude 8 Nisan 2008

        bence o sahne o kadar bariz belli olacak sekilde cekilmemeliydi filme gölge düşürdü bence

      • DJ GNR21 6 Mayıs 2008

        YAA BU KADAR YORUM YAPACAGINIZA BENCE GIDIN YONETMELIK OKUYUN BENCE YORUMLERIN COGU ABARTILI OSMAN SINAV KENDINI KANITLAMI BİRİ DUYGUNUN SAHNESIDE HER KESIN BAKIŞ ACISINA GÖRE DEGISIR KIMI IYI BIR SAHNE DER KIMI KOTU ÇÜNKÜ O BIZIM AILE TERBIYEMIZDEN GELEN BIR YON KIZA LAF SÖYLEYENLERE BIR SEY DEMIYORUM AMA OSMAN SINAVA DIYENLRE SÖYLUYORUM SIKIYOSA SIZ FILM YAPINDA TUTULSUN

      • eret 14 Haziran 2008

        Biraz endişelenirse izleyici anlarmış :) doğal olmuş ,hemde çok :) Sanat işte budur,böyle ve dahalarında görmek dileğiyle…

      • hakan ince 17 Haziran 2008

        bu daha birşey mi ben daha farklı şeyler gördüm :S hiç yakıştıramadım

      • deniz 12 Temmuz 2008

        öncelikle film güzeldi tek sey haric o malum sahne.tamm belki avrupada bu tür seyler asılmıs olabilir ama burasu TÜRKİYE ve bence o sahne çok çirkindi yani farklı yollarla anlatılabilirdi OSMAN SINAV gibi bir yönetmen bu sahneyi farklı bir şekilde aktarabilirdi bizlere….gelelim oyuncuya tamm rölüm için yaptım diyo ama bence bir müslüman evladına ve müslümana yakışmaz bu tars sahneler türkan şoray asla soyunmm demişti yanılmıyosam.peki o insan sanatçı değilmi yani başarılı olmadı mı tabiki oldu ve benim en sevdiğim ve severek izlediğim ender oyunculardan biri..neyse osman sınava teşekkürler umarım diğer yapıtlarında böyle şeyler görmeyiz saygılar….

      • Hidayet 17 Temmuz 2008

        Ya bu oyuncu türk mü ki osman sınav abimize de böyle sahneler cektirtmek olmamış alem yapılır da böle alem yapılmaz duygu şen sende artık bence böyle sahneleri aklından gecirme bence ama bişey yapmadan önce aklımıza gelen iki şey olması lazım bunlar 1 Biz MÜSLÜMANIZ 2 Biz KAHRAMAN TÜRK EVLATLARIYIZ

      • KAMİL 17 Temmuz 2008

        Aarkadaşlarımızın söylediklerine katılıyorum.böyle sahnelerde madem oynarken rahatsın ve eğleniyosun git o zmn açık filmler seni bekliyor.TÜRKÇÜLÜĞÜMÜZLE GURUR DUYDUĞUMUZ BÖLE FİLMLERDE SENİN GİBİ KANI BOZUKLARIN YERİ YOK…!!!osman abi sen bizim gururla filmlerini izlediğimiz yönetmensin inşallah diğer yapıtlarında bu tür sahneler görmeyiz yada en azından farklı biçimlerde bizlere aktarırsan seviniriz saygılar….yorum yapma imkanı sağladığınız içinde teşekkürler…

      • OsMaN 24 Temmuz 2008

        Kızın söylediğine bak geri kafalı bi ailem yok diyo ona bu rol için izin veren baba adam değilki kız da bulmus yüzü oynuyo ne Türk Kültürü kaldı ne bişey böyle seyler yüzünden hepten kötüye gidiyoruz bi de zorlanmadım diyo.terbiye yok kişilik yok böyle güzel bi filmin konusulması için yapılmıs bi sahne zaten Türk cekimi filmlerin hepsinde böyle bi sahne var yazık bizi kültürümüzden uzaklastırmaktan baska hiçbirsey değil…

      • ömer 5 Ağustos 2008

        orasını burasını actı ya sımdı unlu oldu daha dune kadar hıc dıkkat etmedıgımız kızdı babasınada helal olsun evınde huzurla ızlıyodur nede olsa bunun adı sanat :)

      • Kanunsuz 6 Ağustos 2008

        Bunu Sizden beklemezdim.Namus denilen bir şey kalmamış .. Sanki çok normal bir sahne namus yok sizlerde…

      • tomas 22 Ağustos 2008

        kardeşlerimin hepsine hak veriyorum bizim böyle türk kardeşimiz olamaz….

      • Hüso 26 Ağustos 2008

        Duygu hanımın röportajda bu sahne ile ilgili konuşmasında geçen ”benim ailem geri kafalı değil..’’sözü çok ilginç..Belki sizin aileniz bir avrupalı kadar rahat olabilir ama siz ve sizin aileniz gibi düşünmeyen insanları geri kafalılık ile itham etmeniz son derece yanlış..Allah hidayet versin diyorum çünkü daha çok gençsiniz bunu söylerken kınamıyorum samimiyetle söylüyorum Allah(cc.)hidayetine ermeyi hepimize nasip etsin..

      • BİR DOST 4 Eylül 2008

        Hiç gereği olmayan bir sahne o sahnenin seyirciye aktarımı başka bir şekildede sağlanabilirdi veya es geçilebilirdi nedense sırf dizi ilgi çeksin diye böyle cüretkar sahneler çekilebiliyor

      • adnan edep 4 Ekim 2008

        üc insanin bir kadin dan yararlanma sahnesi elbetde insanin pisokojisini bozar eminim onunda bozulacaktir ne zaman adi sani duyulmadigi unutuldugu zaman bir söhret tutkusu hevesi ugruna kendi namusunu serefini yerler altina aldi simdi izleyenlerin sehvetlerini azdirarak bu igrec sahneyle tatmin ediyor bunu izleyen adamin ici gicirdar oda ister,yazik sizin sanat anlayisiniz buysa ,anlatma sekliniz ,uyarma sekliniz yilardir sanatciyim diyenler zaten bunlardan farki olmayan bir cok yine berbat rezil filimler cekilmis ama tekrarina hemde bu kadar ayrintisina ne gerek vardi böyle konularda baska anlatma sekli olamazmiydi yine piskolojisi bozuk olan cahiller din islam nedir bilmeyenler civanadan cikacak herkes kizina sahip ciksinbu filmin etkisinin kokusu yakinda cikar heerkes lütfen vicdaniyla muhasebe yapsin biraz saygilarla

      • ali yalçınkaya 5 Ekim 2008

        öncelikle merak ettiğim ve sormak istediğim şu.. bu kız o sahnede gerçekten ilişkiye giriyor mu.. yoksa insanların böyle algılaması mı isteniyor..
        filme gelince.. osman sınavın yapımlarının kaliteli olduğu muhakkak.. yalnız ben bir lise öğretmeni olarak gençler üzerinde edindiğim izlenimleri aktarmak isterim..
        bu film uyuşturucuyu eleştirmek amacıyla yapılmış olabilir.. ancak pars deyince insanların aklına sadece o sahne geliyor.. duygunun sahnesi filmden daha çok tartışılıyor.. filmi sadece o sahne için izleyen yüzlerce öğrenciyi ben bizzat tanıyorum.. eminim bu dğer okullarda da böyledir..
        ve işin garip tarafı bu filmi izleyen gençler biz de bu alemlere girsek keşke demeden edemiyorlar..
        isteyen araştırabilir..
        bu filmden sonra gençlerde uyuşturucuya eğilim artmış mı.. azalmış mı..
        liseli kızların kullanıldığı çocuk pornosu görüntüleri gençlerin elinde dolaşmaya başlamış mı, başlamamış mı.. kendimizi kandırmayalım.. rasyonel bir istatistiki araştırma her şeyi açıklayacaktır..

      • ali yalçınkaya 5 Ekim 2008

        duyguya gelince… gencecik yaşında bu yaptıkları kendisi açısından ve ailesi açısından sorun olmayabilir.. tabii soyunma haricinde gerçekten bişeyler yaptıysa..bu gerçekten çok büyük bir merak konusu..ama ben eğer seyircinin düşüncesi nedir diye merak ediyorsa söyliyeyim.. söylediklerim bir lisedeki gençlerin tarafsızca dinlenmiş görüşleri.. şunu da belirteyim.. ben bir felsefe öğretmeniyim..
        gençler duygunun etrafında gençlerden biri olmak için her şeylerini verebileceklerini söylüyorlar.. filmin cdsini alıp sırf o sahneyi tekrar tekra izlediklerini.. o kızın hayranı olduklarını.. o sahneyi izleyerek kendilerini tatmin ettiklerini.. ve ilişki konusundaki meraklarını..
        bunlar aktarmaya çalıştığın genel kanaatler.. ve bu genlerin yüzdesi yaptığım hesaplara göre tam % 93,6.. ben elimden gelen en rasyonel araştırmayı yaptım.. tabii dikkate almak tamamen yönetmen beye ve duygu hanıma kalmış..
        duygu hanım şu an gençlerin kafasında sibel kekilliden bile daha değerli.. bu onların bakış açısı..
        ve benim bir yorumun.. duygu hanım toplumun buna dikkat etmediğini ve unutacağını söylemiş.. ama toplum duygu hanım ne yaparsa yapsın onun bu şeklini unutmayacaktır.. hülya koçyiğit.. hülya avşar.. gamze özçelik.. gülben ergen.. asla unutulmamış ve unutulmayacaktır.. onların unutulmaları ancak popüler olduğu kuşağın zamanla kaybolmasıyla mümkündür ki bu da en azından 70 yılı alır..
        duygu hanım rahatsız olsa da olmasa da artık toplumun gözünde.. özellikle hitap ettiği kuşak olan liselilerin gözünde.. genç bir………dir..
        bunu gençler bağıra bağıra okul koridorlarında söylüyor.. ve daha neler neler.. eminim ki duygu hanım bunları duysa çok alinır.. tabii bazı duygularını yitirmemişse..

      • ali yalçınkaya 5 Ekim 2008

        duygu hanım gençlerin kafalarına silemeyeceği bir iz bırakmıştır.. bilmem kendisi bunun farkında mı..
        bir de yutrdışıyla kıyas meselesi var tabii..
        siz isteseniz de istemeseniz de çektiğiniz bir türk filmi ve türkiye insanına hitap ediyor.. hatta gençleri uyuşturucudan soğutmak amacıyla gençlere hitap ettiği söyleniyor..
        şunun bilinmesi gerekir ki bu sahneyi yabancı bir oyuncu oynamış olsa bu kadar akılda kalıcı olmaz.. çünkü insanların kendine daha yakın hissettiği ve kendisiyle benzer özelliklere sahip olduğunu düşündüğü birisinin beklenmedik bir harekette bulunması her zaman daha dikkat çekici ve daha akılda kalıcı olmuştur.. bu durum da aynen böyledir.. günümüzün genç erkekleri yaşlanıp belleri bükülene kadar bu sahneyi unutmayacaktır..
        duygu nerde ve hangi rolde oynarsa oynasın bu sahne hep hatırlanacaktır.. kendisi bunu kabul etse de etmese de gerçek bu…

        ve bu filmin sonuçları.. bence gerçekten geniş çaplı bir araştırma yapmaya değer.. sonuçlar nasıl olur araştırmadan bilmek zor ama.. benim şahsi görüşüm yaptığım ufak çaplı araştırmayla aynı olacağı yönünde..

        araştırılacak maddeler açısından benim üç önerim..
        1)bu film uyuşturucuyu teşvik mi ediyor tenkit mi?
        2)bu film pornografik yayınların gençler tarafından(18 yaş altı liseli erkekler) izlenme oranına etki etmiş midir..
        3)farklı video sitelerinde de 18 yaş üstü olarak belirlenen bu sahne genç erkeklece pornografik olarak algılanmakta mıdır yoksa sıradan bir sevişme sahnesi midir…

        filmden daha çok tartışılan bu sahnenin ve duygu hanımın durumlarının analizlerinin yapılaması gerekmektedir..

        saygılarımla…

      • ali yalçınkaya 5 Ekim 2008

        yapılacak olan muhtemel bir araştırma veya sorulara verilecek olan cevabın yayınlanması gerek osman sınav açısından gerek duygu şen açısından şu anda bulunulan durumdan daha olumlu olacağı kanatideyim..

        ilgililerden açıklama veya cevap bekleyen bir çok insan var..

        teşekkür ederim.. saygılarımla..

        felsefe öğretmeni ALİ YALÇINKAYA

      • caner 1 Kasım 2008

        duygu masallah be negüzel edep negüzel sanat ve nede güzel ahlak varmış sende bravo seni yetiştirenlere yazıklar olsun asıl geri kafalı değillermiş o kelimeyi o pis azına alma geri kafalılık senin gibi ahlaksızlık yapmayanlarmı bunlarmı oluyor bravo be negüzel istanbul amk ailem geri kafalı değil vaybee doğru sana ne desinlerki peder bey gönül rahatlığıyla izliyosa negüzel o anaya babaya yazıklar olsun asıl peder bey kızını izler arada mstr yapar herşey beklenir bu tür aileden ve insanlardan hiç şaşırmam

      • beren ramses 4 Şubat 2009

        allah belanı versinnn beeeee kendini düşürdüğün duruma bak öyle bir rolde oynuyosun ve elini kolunu salalaya sallaya türkiyede dolaşabiliyosun helal olsun sana bunun hesabını allaha nasıl verceksin keşke orada olsamda seni hesap veririken görsemmm şu sitede sana destek mesajı yazanlarda allah bilir senin gibilerdin namusuna sahip çıkamayan allah korkusu olmayan insanlar yazık sizebe allah belanızı versinnnnn…

      • Koray 7 Şubat 2009

        yukarıdaki yorumlarda felsefe öğretmeni olduğunu iddia eden Ali Yalçınkaya burada oyuncular gerçekten ilişkiye giriyor mu gibi bir soru sormuş

        bu tarz sahnelerin çok daha açık ve sert çekildiği amerika avrupa ve uzakdoğu sinemasında ki seks sahnelerinde dahi oyuncular gerçekten ilişkiye girmezler seyircinin öyle algılanması hedeflenir. böyle birşey oyunculara teklif dahi edilemez. hatta bırakın bu tarz vizyon filmlerini erotik filmlerde dahi oyuncular ilişkiye girmez

        oyucuların gerçekten ilişkiye girdiği filmler porno filmlerdir zaten orada cinsel ilişki açık seçik ortadadır.

      • merve adak 4 Nisan 2009

        yha ii saçmalamışsınız resmen iğrençti o sahne midem bulandı böööö kusunçtu resmen yha xS yhanii ibrahim kendirci varya mide bulandırıcının önde gideni iyyy iğrençç

      • osman atak 4 Nisan 2009

        merve tanımıom seni ama katılıyom ssana yaa çok berbattı irençtii x(

      • ERDEM 4 Nisan 2009

        Herşey sanat için :) . (SANATCILIK ARTIK SOYTARILIK OLMUŞ..) SAPIKLIK SANAT OLMUŞ İNSANLIK OLARAK KARANLIK CAGLARA DONUYORUZ. ÖZENTİ TOPLUM. BEDENİ İHTİYACLAR KADAR RUHUMUZU DA DOYURMALIYIZ, MANEVİYATSIZLAŞTIRILIYORUZ. AMERIKANIN IRAK I ÖZGÜRLEŞTİRDİGİ,MODERNLEŞTİRDİGİ GİBİ…???

      • beril 15 Nisan 2009

        ismimden utanıyorum bu filmden sonra :(

      • pelinn 15 Nisan 2009

        beren ramses adlı kişinin yaptığı konuşmaya katılıyorum ahlaksızz duygu …

      • arda güçlü 12 Mayıs 2009

        çok gereksiz bir sahne utanç verici kötü örnek oluyorlar genç kızlara özellikle filminde içine etmiş bence o sahne sahneyi çekenede çektirene de yzıklar olsunnnnnn

      • Derya ÖZKAN 3 Temmuz 2009

        İlk defa bugün izledim sahneyii !! elim ayağım titredi bi kız olarak hiç yakıştıramadım! bu kızın ailesi bu tarz bişeye nasıl izin vermiş ? yarın öbür gün ekrandaki işleri bittiğinde nasıl aile kuracak bu insanlar? ayıpp ayıpp

      • hasan dincer 7 Ekim 2009

        ahhh ahhh bu filmi nasıl çevirmişler böle yaa arada yastık falanmı var ne bu bölee

      • Tarık Günalp 17 Ekim 2009

        Bütün Yorumları Okudum ve herkezin ağzına sağlık diyorum iyi diyeninde berbat diyeninde bende bir kelime söylemk istiyorum Sanat için Herşeyi Yapanlardanmısın Dicem Ne Olduğun Belli Bende Sanatkarım Neler Yaparsın Benle Demek İstiyorum yani kısacası bu yolu aşmış evlere servis yapan biri hali gelmişin nereden mi bu kanıya vardım bu yaşta böyle bir sahne gerçekte yaşanmadı ise bu profosyonellik ile zor çekilir kız nasıl sallanacağını bile kapmış sonuçda Kısacası Sanatçılara Şunu Demek İstiyorum ve Eyer Tenezzül edip okursa Sayın. Osman SINAVA Kimseyi bu hale sokmayın zira TÜRKİYE’nin Son Zamanlarda Yaşadığı bu olaylar bu tür sanatçı ve özentilerin sayesindedir diye düşünüyorum biz hiç bir zaman Avrupa Olamayız Çünkü Onlarda Ar-Namus-Şeref-Haysiyet Diye Birşey olmadığınını 35 senelik avrupa hayatımda öğrendim Duygu Şene Gelinde Sibel Kekilli Gibi Yolun Başındasın Sende Dikkat Et Kendine İyi Günler…

      • fadik çiçek 2 Şubat 2010

        öncelikle osman sınavı tebrik ederim gerçekten güzel bir filmdi ama duygu şen senin sanat anlayışın bu mu gerçekten yaptığına diyecek birşey bulamıyorum biraz türkan şorayı , fatma giriği,kemal sunalı v.b. izle de asıl sanat neymiş gör yemin ederim 17 yaşında bir genç kız olarak utandım tebrik ederim artık çoook ünlüsün.. yazıklar olsun bu arada senin ailen buna izin verdi diye bu ailenin ileri kafalılığını göstermez sadece kızının namusunu pek de önemsemediğini gösterir …

      • sevgi güler 14 Şubat 2010

        bence cok kotu

      • RESUL ÇATAN 12 Nisan 2010

        SANAAT İÇİN BUNU YAPIYOSA DIŞARDA AÇ MİLYONLARCA GENÇ VAR ONLAR İÇİNDE YAPSIN NEDEN SADECE ÜÇ KİŞİYE YAPIYO HER KEZ SANAT SEVERDRRR BİZCEEEE
        HER ŞEY PARA SADECEE SANAT MADDİ KARŞILIK BEKLENMEDEN YAPILIRR RESSSAM TABLOYU YAPAR AMA PARA KAZANAMAZ AMA MUTLUDUR ÖLDÜKTN SONRA PARA EDERR AMA ONA Bİ FAYDASI YOKTURR
        BU KIZ MASUM EVET AMA BUNU YETİŞTİREN ANA BANA MASUM SORUYORUM EY TURK GENÇLİĞİ HANGİNİZ KIZINIZA PARA KARŞILIĞI BUNLARI YAPTIRIRSINIZ ATATURKUN BIRAKTIĞI BU ULKEYİ BU HALE GETİRİRSEK BİZ NASIL ÖRNEK TOPLUM OLUCAZZZ BUNLARI KINICAZ Kİİİ DAHA İYİ BİR GELECEĞİMİZ OLSUNNNNN EYYYY GENÇLİKK UYAN ARTIKKKKK UYANNN BEEEEE

      • kübra 21 Kasım 2010

        serracım sana katılıyoruz yurtça.ne zamandan beri ailelerin namuslarını koruması geri kafalılık oluyor.tabi böyle o..ların düşüncesidir.sana hiç söyleyecek bişeyim yok duygu şen allah seni ıslah etsin…

      • berna 22 Kasım 2010

        bence çok greksiz ve iğrenç bir sahne olmuş arkadaş başarılı bi iş çıkardığını sanıyo ama kızdan iğrendim eğer benim yorumum geri kafalılıksa geri kafalıyım iğrençlikte on numaraaa ebriklerr…

      • mustafa ay 5 Eylül 2011

        oda birgün toprak olacak ve sonsuz ahiret hayatı başlıyacak. öbür taraftada böyle rahat anlatıcakmı bakalım:) bide gitmiş babasına 2 seçim hakkı sunmuşta tüh yüzüne ne günlere geldik

      • Yiğit Söber 30 Eylül 2011

        Yorumları okudum da dehşete düştüm… 1) Yok armış, yok namusmuş bilmemneymiş… Size ne kardeşim Duygu Şen’in namusundan… Annesi var babası var en önemlisi kendi iradesi var, istediğini yapar ki böyle bir sahne çekildi diye hatta böyle bir şeyi kendi hayatında yaşadı diye bile kimse namussuz olmaz. Yalan söylemek veya insanların tercihlerine karışmak daha büyük bir namussuzluktur. 2) Filmde böyle bir senaryo varsa bu sahne de çekilebilir. Sanat biraz özgür olmalıdır. İleri medeniyet seviyesi olarak gördüğümüz Avrupa’da ve dünyanın en gelişmiş ülkesi ABD’de bu tip bir sahne hiç konuşulmaz bile, konuşulursa da takdir edilir. Neyse, tebrikler Duygu Şen ve Osman Sınav. Görünen o ki Türkiye buna hazır değil ama yine de cesaret her zaman tebrik edilesi bir davranıştır.

      • çelebi bağcı 4 Ekim 2011

        medeniyet buysa hayvanlar bizden daha medenidir o zaman

      • deli kadir 8 Ekim 2011

        Serra Yılmaza katiliyorum. Sen asla aile kuramicaksin. Bi oyunculuk icin ilerde cocugunun arkadaslarinin cocukla dalga gecip vb seyler izlemesine yol actin. Seninle evlencek adamdan bahsetmiorum bile…

      • ismail 17 Kasım 2011

        bune nebicim sahne ya
        birde muslumanim diye geciniyorsunuz is icabi diye
        boyele erotik sahneler ceviriyorsunuz biraz ahlak ogreini yazik dogru durust filmler yapin erotik sahnesi degil hemde yaziklar olsun sen nasil bir kadin sin boyle filmler ceviriyorsun bana sakin is icabi demeyin resmen rezillik sizin yuzunuzden gen kizlar dini imani unutuyor muslumanliktan cikmisiniz birkere allahin karsisina nasil cikacaksiniz merak ediyorum

      Yorumu Yanıtla